Petr Dvořák (») | 13. 8. 2013 | přečteno: 2541×
V centru Olomouce jsem narazil na tuto reklamu. Graficky fádní, nenápaditá plachta je pěknou ukázkou toho, jak firmy využívají při prodeji tzv. princip nedostatku. Princip nedostatku říká, že toužíme po věcech, které jsou unikátní, vzácné a nedostatkové. Silně se projevuje zejména v případě, kdy hrozí, že nějaká atraktivní věc přestane být dostupná. Příkladem může být zvýšený zájem o Oldsmobile v roce 2003 poté, co společnost GM oznámila brzké zastavení výroby. Ve stejném roce se pasažéři aerolinek loučili s nadzvukovými letadly Concorde. Obsazenost letů s tímto letadlem raketově stoupla po ohlášení ukončení jejich provozu. Podobných příkladů je celá řada, a to i z experimentálního psychologického výzkumu – viz klasický „sušenkový experiment“. číst dál